KAIP TEISINGAI IŠSPRĘSTI KONFLIKTĄ

Kiekvienam iš mūsų yra tekę bent kelis kartus įsivelti į ginčą. Nesvarbu, kur kilo konfliktas – darbe, namie, gatvėje ar parduotuvėje, visi žinome, kokia nemaloni yra ta būsena. Tačiau laikui bėgant galime išmokti konfliktus spręsti nesukeldami begalės nereikalingų neigiamų emocijų. Susipažinkite su psichologų patarimais, kurie padės Jums ginčus išspręsti mandagiai ir taikiai.

  1. Niekada nepradėkite diskusijos kito asmens puolimu. Taip iškart parodysite savo nemokėjimą taikiai sutarti ir bendrauti, išreikšdami nepagarbą kito žmogaus atžvilgiu.

  2. Išklausykite kito nuomonę. Kai esame įsitikinę savo teisumu, sunku išklausyti, ką sako kitas. Tačiau bandymas suprasti kito nuomonę gali padėti baigti konfliktą jo net nepradėjus.

  3. Išmokite aiškiai išreikšti savo argumentus. Tokie pasakymai, kaip „nes aš taip pasakiau“, niekada neišsprendžia konflikto ir tik sukelia kito asmens susierzinimą dėl akivaizdžiai rodomos nepagarbos jo atžvigiu. Jeigu esate dėl ko nors įsitikinęs, pateikite argumentus, o ne aklai ginkite savo nuomonę, nors ji ir nėra teisinga.

  4. Valdykite savo jausmus. Tą akimirką, kai pradedame su kuo nors ginčytis, sunku išlikti ramiam. Tačiau logiškai ir ramiai savo mintis dėstantis žmogus visada atrodys nusipelnantis daugiau pagarbos už tą, kuris savo nuomone reiškia riksmais.

  5. Susitelkite ties konflikto esme. Nepradėkite minėti senųjų kito žmogaus klaidų, nenukrypkite nuo ginčo temos. Ginčo metu įtraukus praeitį, dažnai sukeliamas dar vienas ginčas, o pirmoji bėda taip ir lieka pamiršta. Daug lengviau yra susikoncentruoti ties viena tema ir ją išspęsti, o ne minti ant senų žaizdų.

  6. Mokėkite nusileisti arba pamiršti. Jeigu matote, kad konflikto sprendimui būdų nėra ir prieiti prie vienos nuomonės tiesiog neįmanoma, palikite šį nesutarimą. Ne visi ginčai turi būti išspręsti tą pačią akimirką. Kartais geriau tiesiog sugrįžti prie diskusijos po kelių dienų arba visai ją pamiršti.

  7. Venkite tokių žodžių kaip „visada“ ar „niekada“. Šie žodžiai, reiškiantys kraštutinumą, gali kaip reikiant suerzinti kitą asmenį ir ginčą paversti riksmais.

  8. Prieš kalbėdami – pagalvokite. Kalbėjimas to, kas pasitaikė ant liežuvio galo, nerišli kalba yra didžiausi taikaus konflikto sprendimo priešai.

  9. Išmokite sutikti su oponento nuomone. Nebūtinai turite sutikti su visais teiginiais, galite pareikšti, kad sutinkate tik su tam tikromis mintimis. Tai privers kitą asmenį pagalvoti apie tai, kad jūs irgi pateikiate teisingų argumentų.

  10. Prisiminkite – tai, kad privertėte supykti kitą asmenį, dar nereiškia, jog laimėjote ginčą. Bandymas išspręsti konfliktą pateikiant teisingus ir logiškus argumentus neleidžiant vyrauti pykčiui bei nepagarbai– tai ir yra taikaus konflikto sprendimo esmė.

 
Tekstas: Viltė Radzevičiūtė
Nuotrauka: Flickr

Neturite teisių komentuoti

   
   
   
© SU university